15 nov. 2010

träna?

Hej . Ihelgen har vi firat sambons födelsedag samt farsdag o fick väntad o oväntadbesök ;)   P fick smakprova på tårta då.  Förutom beundra lillprincessan, har vi varit på bibliotek o lånad böcker om tvåspråkiga barn, deras utvecklingen. Jag som är ursprungligen från Mongoliet pratar väldigt ofta på mongoliska med P, o tycker det passar perfekt att förkorta ord eller hitta gulliga smeknamn till henne. eller kan man säga att bebisspråk mongoliska är jättepassande för gulla o gurgla på då.. Så vi förväntar oss att lillsessans första ord ska vara på mongoliska o dessutom ska vara Mama :)

en gammal bild på mig
något yngre jag 

Ett annat som jag ville skriva är hur blir man av med dem extra förlossningskilo som sitter fortfarande kvar? Det händer att jag börjar träna o det håller några dagar men då kommer något annat (alltid nåt viktigare än träning för stunden) i vägen, eller tappar jag intressen, ellr bara helt enkelt ''glömmer'' träna, o sen sammagamlajag som vill gå ner i vikt o mår dåligt.. Finns träningsböcker, bloggar, dvd, massa tips på internet men problemet är aldrig komma igång,,  hmm..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar